Prezentare PAPI-RECL


Proiectul EBC*
Economia Bazata pe Cunoastere


Obiectivul proiectului Economia Bazata pe Cunoastere este acela de a facilita participarea comunitatiilor dezavantajate din punct de vedere al accesului la informatie la societatea bazata pe cunoastere, in acord cu strategia guvernamentala de integrare in Uniunea Europeana. Proiectul Economia Bazata pe Cunoastere a fost initiat de Guvernul Romaniei, prin Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, cu sprijinul Bancii Mondiale. Proiectul  contribuie la extinderea accesului la tehnologiile informationale si de comunicatii moderne si la imbunatatirea cunostintelor de utilizare a calculatorului pentru cetatenii comunitatilor selectate, dezvoltarea si promovarea serviciilor de e-government, modernizarea procesului educational precum si la promovarea comertului electronic si adoptarea solutiilor inovative in mediul de afaceri.
 
P.@.P.I Sarulesti
Punctul de Acces Public la Informatie

Cine este P.A.P.I?
La inceput  majoritatea au avut tendinta sa asocieze numele P.A.P.I cu celebrul ursulet de ciocolata cu lapte, ei bine...Gresit!
P.A.P.I prin traducerea lui Punct de Acces Public la Informatie este un centru informational creat la standarde europene ce ofera informatii utile prin punct fizic , telefonic sau online.
Deasemenea utilizatorii nostri isi pot petrece timpul liber in centru pentru diferite activitati educationale, culturale sau de informare cu ajutorul internetului si a echipamentelor de ultima generatie existente in centru. 
Ce gasesti in cadrul RECL?
Pe langa echipamente performante, ambient placut si o serie de servicii oferite , in cadrul P.A.P.I vei gasi intotdeauna:
Personal calificat orientat catre problemele coumintatii din care face parte
Rapiditate, flexibilitate, transparenta si o persoana ce este capabila sa asculte problemele, sa ofere consultanta si nu in ultimul rand un zambet sincer si multumirea sufleteasca ca a putut sa-si ajute un concetatean macar cu un sfat bun!
Personal motivat sa se implice in problemele cetatenilor , motivatia acestora nefiind data pe plan financiar, ci prin simplul fapt ca traieste in  aceeasi comunitate, si cunoaste in detaliu toate probleme existente deoarece in viata particulara se confrunta de cele mai multe ori cu aceleasi probleme.
Personal tanar ce a preferat sa ramana in randul semenilor lui si sa incerce sa le faca viata mai frumosa decat sa ia drumul strainatatii sau sa migreze in mediul privat din marile orase. 

Importanta PAPI – RECL in comunitate si mediul de afaceri. 

In decursul celor 2 ani si jumatate de la infiintare RECL a fost si va continua sa fie o punte pentru mediul de afaceri din comunitate.
Alaturi de RECL/PAPI interprinzatorii privati din comunitate au avut un punct de sprijin in informarea pentru accesarea fondurilor europene, persoanele ce au dorit sa-si deschida o afacere au scutit timp si bani informandu-se prin cadrul PAPI cum sa-si deschida un buisness si care sunt pasii de urmat.
Cel putin un interprinzator din comuna a folosit metodele de marketing furnizate de administratorul RECL , datorita experienteti acumulate in decursul a 6 ani iin marketing si vanzari (n.r. Administrator RECL), acestia (n.r interprinzatorul) reusind sa-si aduca afacerea pe linie de plutire evitand falimentul sporindu-si numarul de clienti.
Un numar de 10 reprezentanti in regim Multi Level Marketing au beneficiat de informatii utile legate de promovare si vanzare, oferite in cadrul PAPI, unul din acestia reusind performanta sa avanseze la rangul de Coordonator , infintandu-si propria echipa de vanzari in sistem MLM.
De la inceputul anului 2009 pana in prezent PAPI a colaborat cu distribuitorul unui important operator telecom din Romania , (furnizare internet si telefonie fixa/mobila), reusind sa creasca cu 200% numarul clientilor din comuna Sarulesti.
In urma acestui parteneriat populatia din comunitate, scoala si angajatii primariei au beneficiat de tarife preferintiale ce cuprind pana la 50% din costul abonamentului, astfel crescand semnificativ dezvoltarea infrastructurii informationale a comunitatii.
Din numarul total al beneficiarilor cel putin 8 persoane juridice au reusit sa-si rezolve problemele privind nevoia de comunicare, printre care enumaram farmacia comunei, o asociatie agricola, cabinetul veterinar si o firma de transport. 
Datorita experientei dobandite in serviciile de telecomunicatii , precum si a campaniei agresive de promovare a RECL in universul internetului, prin creearea a 2 site-uri si a unui blog, precum si prezenta masiva in interiorul forumului cu cel mai mare numar de membrii din Romania si a celei mai mari retele de socializare din lume ,RECL Sarulesti a reusit performanta de a atrage atentia unui important operator telecom din tara, ce si-a aratat interesul de a incheia un parteneriat cu RECL si de a investi in Sarulesti, asta in detrimentul altor comune mai privilegiate privind infrastructura si numarul de locuitori.
Acesta este interesat sa creeze o retea de internet broadband de foarte mare viteza , cu valori de transfer incepand de la 10 Mbps la preturi foarte avantajoase. 

Ce impact ar produce pentru comunitate si cum ar aduce sustenabilitate in cadrul PAPI? 

In urma exemplelor date de alte localitati din tara si chiar din judet, acest parteneriat nu ar aduce decat castig pentru ambele parti : comunitate / APL respectiv firma furnizoare.
 
Castigul comunitate: / APL
- internet de mare viteza
-raport excelent calitate – pret
- reducerea ratei infractionalitatii prin conectarea camerelor video de supraveghere la internet (retea stradala, mediul privat- magazine,alte IMM)
- rapiditate in interventii a politiei datorita retelei de supraveghere
- posibilitatea monitorizarii camerelor de supraveghere din sediul Primariei, Politiei si PAPI – RECL 

Ce impact ar produce pentru comunitate si cum ar aduce sustenabilitate in cadrul PAPI?
Parteneriat RECL – furnizor internet broadband 

- cresterea nivelului de confort al cetatenilor
- tarife preferentiale pentru primarie, politie, scoala
- cresterea atractivitatii comunei pentru investitori si rezidentiali prin oferirea unei infrastructurii puternice de telecomunicatii in interiorul comunei.
- cresterea notorietatii RECL in comunitate
- cresterea notorietatii primariei in randul cetatenilor.
Astfel RECL va aduce profit prin imagine, utilitate si implicarea acestuia in societate.
Activitati PAPI - RECL
lIn timp PAPI s-a facut remarcat prin campaniile pe care le-a promovat in decursul timpului, printre care enumeram: 

Campanii
desfasurate in cadrul PAPI in perioada 2009 – 2010 

1. 2009 – PAPI Social 
2  2009 – Ansamblul folcloric Valea Mostistei
3 2009 – Calculatorul prietenul nostru
4 2009 – E@sy Shopping – e-commerce
5 2009 – e-Bill , internet banking
6 2009 – PAPI Drive (Pune-ti lamaia in geam)
7  2009 – Talking around the world
8  2009 – Adougare noi servicii in cadrul PAPI
9  2010 – Fluidizarea traficului din primarie
10  2009 – Stop pirateriei 
1. PAPI Social – Cursuri gratuite de initiere in utilizarea calculatorului pentru copii din grupuri dezavantajate (familii sarace si rromi)
2. RECL Sarulesti s-a implicat in activitatile ansambluilui folcloric Valea Moastistei, acesta a luat fiinta la inceputul anului 2009, si a participat la diverse festivaluri din tara si un festival international, cu ocazia zilei copilului in Cinarcik Turcia (2010)
3. Calculatorul prietenul nostru – cursuri de initiere in utilizarea pc-ului in randul elevilor din clasele V – VIII din Sarulesti Gara.
4. Easy Shopping – campanie de promovare a comertului electronic.
5. e-Bill (Internet Banking) – campanie de promovare a utilizarii platilor online in randul detinatorilor de carduri bancare prin serviciile de internet banking oferite de principalele institutii bancare si e-payment.
6. PAPI Drive – Posibilitatea cetatenilor de a studia codul rutier in cadrul PAPI si a sustine simulari de examene pe calculator (din anul 2010 pe site-ul DRPCIV)
7. Talking around the world – promovarea serviciilor de telefonie VOIP si instant messenger.
8. Adougare servicii XEROX alb negru si color , redactare si laminare a documentelor.
9. Fluidizarea traficului din primarie – prin completarea si receptionarea dosarelor pentru ajutorul de incalzire in cadrul centrului PAPI.
10. STOP Pirateriei – Campanie de combatere a pirateriei filmelor , prin achizitionarea de DVD-uri originale prin serviciile e-commece in parteneriat cu mymovie.ro unu din cele mai importante magazine online de dvd-uri din Romania (magazin apartinand Prooptiki Romania , unul din cei mai mari distribuitori de filme din Romania)

1 2010 – Alo Sarulesti
2 2010 – Adougare servicii receptie / emitere FAX
3 2010 – PAPI Jobs
4 2010 – PAPI Sites
5 2010 – ECO PAPI
6 2010 – PAPI Campaign (Viteza ucide)
7 2010 – PAPI Campaign (Ghideaza pasii unui copil spre lectura)
8 2010 – Aplicare de reduceri la serviciile oferite de PAPI elevilor, studentilor si pensionarior. 

1. ALO Sarulesti – Serviciul de informatii si relatii clienti PAPI (Info: Mersul trenului, Meteo, Horoscop, Adrese si numere de telefon ale principalelor institutii din comuna Sarulesti si Miroregiunea Valea Mostistei) 0242 646 333 / recl.sarulesti@gmail.com
3. PAPI Jobs – vine in intampinarea cetatenilor ce isi cauta un loc de munca, astfel avem in permanenta listele actualizate a locurilor vacante de la AJOFM Calarasi, Ialomita si Bucuresti, precum si inscrierea doritorilor pe site-ul e-Jobs, best jobs , etc.
4. PAPI Sites -pentru o mai buna informare a cetatenilor si nunumai am creat urmatoarele:
- http://sarulesti.cabanova.com, http://papi-sr.cabanova.ro si blogul Sarulesti la adresa http://sarulesti.blogspot.com
5. Eco PAPI – Campanie de colectare a gunoaielor impreuna cu elevii claselor V – VIII din Sarulesti - Gara
6. PAPI Campaiign – viteza ucide – campanie de responsabilizare a soferilor in trafic, necesitatea purtarii centurii de siguranta si sfaturi utile pentru pietoni (campanie in derulare)
6. Ghideaza pasii unui copil spre lectura – Campanie de donare de carte ce urmeaza sa ajunga in fondul de carte al bibliotecii comunale Sarulesti. (in derulare)
Deasemenea in cadrul RECL s-au tinut 2 sesiuni de cursuri de initiere in utilizarea calculatorului , la care au participat per toatal aproximativ 80 de persoane, unu din ele in partneriat cu fundatia SECS (Societatea de Educatie Cotraceptiva si Sexuala) prin proiectul FAR (Femeia Antreprenor in Rural), urmand sa se defasoare in decursul acestui an si modulul de curs de antreprenoriat la care se preconizeaza ca vor participa aproximativ 60 de persoane, cursurile urmand a fi gratuite. 
Si nu ne vom opri aici!

Prezentare realizata si redactata de:
Dan Vasile
Referent Administrator IT RECL
Tehnician in Activitati Comerciale si Financiare, Licentiat in Stiinte Economice.